LiPo akkumulátorok töltése, tárolása, élettartamuk megóvása
- Soha ne tárolja a LiPo akkumulátorokat teljesen feltöltött állapotban néhány napnál hosszabb időtartamig, mert ezzel lerövidíti az élettartamukat!
- Az akkumulátorokat 50-60%-ra lemerített állapotban tárolja, amennyiben hosszabb ideig nem tervezi használni őket. Ezzel megóvja a LiPo cellák épségét és élettartamát!
- Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat felügyelet nélkül és gyúlékony anyagok, tárgyak közelében!
- Soha ne használja és/vagy tárolja a LiPo akkumulátorokat 0 fok alatt, vagy 40 fok fölötti hőmérsékleten!
- Ha hideg időben repülne, gondoskodjon róla, hogy a LiPo akkumulátorokat feltöltés után a használatukig meleg (10 fok fölötti) helyen tárolja!
- Soha nem merítse le az akkumulátorokat teljesen (cellánként 3.5V alá), mert az az élettartamuk jelentős lecsökkenéséhez vagy azonnali meghibásodáshoz vezethet!
- Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat nagy melegben vagy közvetlen repülés után! Újra töltés előtt várja meg míg lehűl!
- Csak gyári Yuneec akkumulátorokat használjon! A Yuneec nem ajánlja más gyártó akkumulátorainak a használatát!
- Csak és kizárólag gyári és az Ön eszközéhez passzoló Yuneec töltőtket használjon az akkumulátorok töltéséhez! Kivételt képezhet ez alól márkás LiPo ún. okos töltők használata, speciális akkumulátor adapter kábekekkel:
link a speciális töltőkábelekhez
Ezt csak hozzáértő szakembereknek ajánljuk. Csak és kizárólag LiPo módban és a megfelelő cellaszám megadása után, 1C-vel szabad tölteni! Pl. 4 cellás 5400mAh-s Typhoon H LiPo, töltőáram 5.4 Amper, LiPo 4 cella üzemmód. - Amennyiben az akkumulátor töltő hibát jelez, az adott akkumulátort ne használja a továbbiakban repülésre!
- Fél évnél idősebb és gyakran használt akkumulátorok esetében szükséges a belső ellenállás időszakos ellenőrzése. Amennyiben a cellánként jelentősen eltérő (pl. 5 – 6 – 7 – 30 mOhm) az esetben azt az akkumulátort nem tanácsos repülésre használni, mivel nagy terhelés esetén a hibás cella hirtelen feszültséget veszíthet és a repülési idő jelentősen lecsökkenhet. Extrém esetben a drón akár le is zuhanhat emiatt!
- Általános szabály, hogy ha már nagyon “püffedni” kezd az akkumulátor, akkor már ellenőrizni kell a belső ellenállást, és 20 mOhm fölött cellánként már nem tanácsos használni azokat. (pl. max 20 – 20 – 20 – 20 mOhm még épp elfogadható érték)
- Amennyiben az akkumulátor annyira felpuffadt (ez az elhasználódás jele), hogy már nem tudja a géptestbe behelyezni, semmiképp ne használja őket tovább!
Az alábbi fotókon új és már leharcolt állapotú LiPo akksik belső ellenállás értékei láthatóak.