Tippek

Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész)

Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész) 1

LiPo akkumulátorok töltése, tárolása, élettartamuk megóvása

  • Soha ne tárolja a LiPo akkumulátorokat teljesen feltöltött állapotban néhány napnál hosszabb időtartamig, mert ezzel lerövidíti az élettartamukat!
  • Az akkumulátorokat 50-60%-ra lemerített állapotban tárolja, amennyiben hosszabb ideig nem tervezi használni őket. Ezzel megóvja a LiPo cellák épségét és élettartamát!
  • Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat felügyelet nélkül és gyúlékony anyagok, tárgyak közelében!
  • Soha ne használja és/vagy tárolja a LiPo akkumulátorokat 0 fok alatt, vagy 40 fok fölötti hőmérsékleten!
  • Ha hideg időben repülne, gondoskodjon róla, hogy a LiPo akkumulátorokat feltöltés után a használatukig meleg (10 fok fölötti) helyen tárolja!
  • Soha nem merítse le az akkumulátorokat teljesen (cellánként 3.5V alá), mert az az élettartamuk jelentős lecsökkenéséhez vagy azonnali meghibásodáshoz vezethet!
  • Soha ne töltse a LiPo akkumulátorokat nagy melegben vagy közvetlen repülés után! Újra töltés előtt várja meg míg lehűl!
  • Csak gyári Yuneec akkumulátorokat használjon! A Yuneec nem ajánlja más gyártó akkumulátorainak a használatát!
  • Csak és kizárólag gyári és az Ön eszközéhez passzoló Yuneec töltőtket használjon az akkumulátorok töltéséhez! Kivételt képezhet ez alól márkás LiPo ún. okos töltők használata, speciális akkumulátor adapter kábekekkel:
    link a speciális töltőkábelekhez
    Ezt csak hozzáértő szakembereknek ajánljuk. Csak és kizárólag LiPo módban és a megfelelő cellaszám megadása után, 1C-vel szabad tölteni! Pl. 4 cellás 5400mAh-s Typhoon H LiPo, töltőáram 5.4 Amper, LiPo 4 cella üzemmód.
  • Amennyiben az akkumulátor töltő hibát jelez, az adott akkumulátort ne használja a továbbiakban repülésre!
  • Fél évnél idősebb és gyakran használt akkumulátorok esetében szükséges a belső ellenállás időszakos ellenőrzése. Amennyiben a cellánként jelentősen eltérő (pl. 5 – 6 – 7 – 30 mOhm) az esetben azt az akkumulátort nem tanácsos repülésre használni, mivel nagy terhelés esetén a hibás cella hirtelen feszültséget veszíthet és a repülési idő jelentősen lecsökkenhet. Extrém esetben a drón akár le is zuhanhat emiatt!
  • Általános szabály, hogy ha már nagyon “püffedni” kezd az akkumulátor, akkor már ellenőrizni kell a belső ellenállást, és 20 mOhm fölött cellánként már nem tanácsos használni azokat. (pl. max 20 – 20 – 20 – 20 mOhm még épp elfogadható érték)
  • Amennyiben az akkumulátor annyira felpuffadt (ez az elhasználódás jele), hogy már nem tudja a géptestbe behelyezni, semmiképp ne használja őket tovább!
A videón egy használt de még elfogadható állapotú, valamint egy rossz LiPo akksi terhelési tesztje látható.

Az alábbi fotókon új és már leharcolt állapotú LiPo akksik belső ellenállás értékei láthatóak.

Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész) 2
Ez egy frissen kibontott, vadonat új akkumulátor, tökéletes cellánkénti belső ellenállás értékekkel! 6 – 6 – 5 – 6
Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész) 3
Ez egy sokszor használt akkumulátor, még épp jó közel egyforma cellánkénti értékekkel!
24 – 22 -23 -24
Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész) 4
Ez egy szinte új gyári hibás akksi, az egyes számú cella belső ellenállása jelentősen eltér a többitől, repülésre nem szabad használni! 35 – 8 -11 -10
Yuneec drón üzemeltetési tippek – LiPo AKKUMULÁTOROK (3.rész) 5
Ez pedig egy igen régi leharcolt akksi, szintén jelentősen eltérő értékekkel! Ilyennel repülni kifejezettem nem javasolt! 32 -26 – 65– 40

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük